آموزش خیاطی دوختنی

برای شروع کار خیاطی چه پارچه ای بخرم؟

 

برای شروع، بهتر است پارچه ای را خریداری کنید که دوخت آن آسان بوده و خیلی گران نباشد. خیلی از فکر اشتباهاتی که ممکن است انجام دهید، نترسید، شما در نهایت کار خود را با خراب کردن نقاطی از پارچه به پایان خواهید رساند! با این حال، برای اینکه خراب کردن پارچه را تا جایی که ممکن به حداقل برسانید،  به دنبال پارچه ای با تار و پودی که در زمان دوختن لغزش و کشش بیش از حدی ندارد، بگردید. در واقع شما باید پارچه ای پنبه ای، کتانی و یا ترکیب پنبه و کتان را انتخاب کنید. از خرید پارچه های ابریشمی، ریون، پلی استر و پارچه کشباف نخی و دیگر پارچه های کشباف اجتناب کنید. همچنین  پارچه هایی با رنگ ها و طرح های کوچک و ساده را انتخاب کنید. از خرید پارچه های راه راه و پارچه هایی با طرح های بزرگ اجتناب نمایید و  پارچه هایی با وزن سبک تا متوسط را انتخاب کنید. در ابتدای کارتان، از پارچه های سنگین وزن مانند جین استفاده نکنید؛ زیرا دوختن آنها مشکل تر خواهد بود.

موقع خرید پارچه، بررسی کنید که کدام یک از پارچه ها برای مدل مورد نظرتان مناسب تر است. اندکی پارچه را باز کنید و به چگونگی آویزان شدن آن نگاه کنید. آیا از آن خوشتان می آید؟ آیا این پارچه برای دوخت لباس مورد نظرتان مناسب است؟  نگاهی به برچسب آن بیاندازید. باید اطلاعاتی درباره نوع نخ و دستورالعمل های مراقبت از آن وجود داشته باشد. آیا می توان آن را داخل ماشین لباسشویی انداخت یا تنها باید در خشکشویی شسته شود؟ اگر به نظرتان می رسد که نگهداری از این پارچه بیش از حد دشوار است، از آن بگذرید.  تصور کنید که طرح مورد نظرتان بوسیله پارچه دوخته شده است. آیا خوب به نظر می آید؟ شما آن را دوست دارید؟ آیا رنگ پارچه برای شما مناسب است؟

یکی دیگر از مواردی که موقع خرید پارچه حتما باید به آن توجه کنید، بررسی عرض پارچه است. پارچه ها در عرض های مختلفی تولید می شوند. برای پیدا کردن طول پارچه مورد نظرتان، به الگوی خود نگاه کنید. مطمئن شوید که به انداز کافی پارچه خریداری می کنید و حدود ۱۰% جمع شدن پارچه به دلیل شستشو را نیز در نظر بگیرید.

برای خرید پارچه وقت بگذارید. هنگامی که پارچه از رول بریده شود، قطعا نمی توانید آن را پس بدهید. پس برای خرید پارچه عجله نکنید.

 

 

 

دوختنی

دیدگاه‌ها

0