آموزش خیاطی دوختنی

تفاوت مزون و مغازه خیاطی زنانه

مزون و خیاطی زنانه چه تفاوتی دارند؟

اکثر خانم‌ها دوست دارند لباس‌های زیبا و خاص بپوشند و در بین دوستان و آشنایان خود منحصر به فرد باشند. این افراد برای تهیه لباس، بیشتر به سراغ مزون‌ها یا خیاطی‌ها میروند و لباسی متناسب با اندام خود تهیه میکنند.
اگر در انتخاب لباس خود سخت پسند هستید و هر مدلی را دوست ندارید، مزون ها میتوانند کمک زیادی به شما بکنند. در واقع مزون‌ها مکانی هستند که میتوانید لباس مورد علاقه خود را سفارش دهید تا درست اندازه سایز خودتان بدوزند. بسیاری از خانم‌ها به جای اینکه به مغازه‌های مختلف سر بزنند تا لباس خود را تهیه کنند، با مراجعه به مزون‌ها مدل مدنظر خود را سفارش میدهند تا برایشان بدوزندبرخی مزون‌ها به صورت تخصصی فقط به طراحی و دوخت لباس عروس و نامزدی میپردازند. پس اگر برای عروسی خود میخواهید لباسی خاص داشته باشید، میتوانید با مراجعه به مزون لباس خود را سفارش دهید تا برای شما بدوزند.
فرق مزون و مغازه خیاطی چیست؟
بسیاری از خانم‌ها تصور میکنند که مزون‌ همان خیاطی است اما بایدگفت که این دو تفاوت‌هایی باهم دارند.
در مزون شما میتوانید مدل‌های جدیدی که توسط طراحان مزون، طراحی شده است را ببینید و سفارش دهید تا برای شما بدوزند. اما در خیاطی شما باید پارچه‌ای که مد نظرتان هست را تهیه کنید و مدل خود را به خیاط نشان دهید تا برایتان آماده کنند.
به طور کلی در مزون، طراحی و پارچه لباس توسط طراحان انجام میشود اما در خیاطی مدل و پارچه لباس به عهده مشتری است.
در مزون شما میتوانید مدل‌هایی را پیدا کنید که در هیچ بوتیکی نمیتوانید پیدا کنید زیرا توسط طراحان به صورت منحصر به فرد برای مشتریان دوخته میشود. پس اگر دوست دارید لباس‌هایی داشته باشید که نمونه آن در جایی پیدا نشود، مزون‌ها بهترین انتخاب برای تهیه لباس هستند.
آیا قیمت خیاطی با مزون متفاوت است؟
در مزون به دلیل اینکه میتوانید مدل‌های جدیدی که توسط طراحان لباس به صورت انحصاری و با کیفیت بالا دوخته میشوند را سفارش دهید، طبیعتا نسبت به خیاطی باید هزینه بیشتری را بپردازید. علاوه بر این تعیین قیمت لباس به عوامل زیادی مثل اجاره، هزینه پارچه، حق الزحمه و… بستگی دارد که میتواند هزینه شما را بیشتر یا کمتر کند
برای تهیه لباس به خیاطی بریم یا مزون؟
بسیاری از خانم‌ها برای تهیه لباس مورد علاقه خود نمیدانند که به مزون‌ها مراجعه کنند یا خیاطی. یکی از مواردی که به شما کمک میکند تا راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید، بودجه‌ای است که برای آن در نظر دارید. اگر از لحاظ مالی نمیتوانید زیاد هزینه کنید، بهتر است لباس خود را به خیاطی سفارش دهید تا برای شما بدوزد زیرا میتوانید پارچه آن را خودتان تهیه کنید و به دنبال پارچه با قیمت مناسب بگردید تا برای شما بدوزند. اما اگر با هزینه آن مشکلی ندارید میتوانید به مزون‌ها بروید و جدیدترین مدل لباس‌ها را برای خود سفارش دهید.
یکی دیگر از مواردی که به شما کمک میکند تا تصمیم بهتری بگیرید، سلیقه خودتان میباشد. اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید همیشه لباس‌هایی را بپوشید که خاص و منحصر به فرد باشند و نمونه آن در جایی پیدا نشود انتخاب مزون‌ها گزینه مناسبی میباشد اما باید مبلغ بالاتری را برای آن بپردازید. ولی اگر جزو افرادی هستید که خاص بودن را در اولویت اول خود نمیدانید، مراجعه به خیاطی میتواند به شما کمک کند. اگر مدلی را مدنظر دارید که میخواهید سفارش دهید، مراجعه به خیاطی میتواند انتخاب مناسبی باشد.

دوختنی

دیدگاه‌ها

0