آموزش خیاطی دوختنی

چرا باید خیاطی یاد بگیرم؟

 

یادگیری خیاطی، به عنوان یک هنر ارزشمند نقش مهمی در بهبود اقتصاد خانواده دارد و به راحتی می توان با هزینه ای اندک لباسهای دلخواه را برای اعضای خانواده دوخت. به این ترتیب دیگر نیاز به صرف هزینه اضافی برای تهیه لباس از فروشگاه ها نیست و در واقع پرداخت هزینه دوخت لباس ها از دوش خانواده برداشته می شود. با یادگیری خیاطی می توانید از مزایای بی نظیر این هنر بهره مند شوید:

خیاطی کردن باعث تمرکز ذهن و کاهش استرس و اضطراب می گردد. برای خیاطی کردن نیاز به آرامش و تمرکز بر روی الگوی مورد نظر دارید که این ویژگی سبب احساس آرامش بیشتر می گردد و شما می توانید دقایقی را به دور از استرس اضطراب به هنر خیاطی بپردازید.

علاوه بر آن خیاطی کردن نیاز به هماهنگی میان حرکات دست و چشم ها دارد که سبب بهبود مهارت های حرکتی می گردد.

با یادگیری خیاطی، می توانید لباس های دلخواه خود را کاملا متناسب با اندامتان بدوزید و همواره در میان سایر افراد خاص تر جلوه کنید.

خیاطی هنری است که در آن خلاقیت حرف اول را می زند، به همین دلیل سلول های جدیدی در مغز رشد می کنند و برخی از اتصالات میان نورون ها دوباره برقرار می شود که سبب رشد مغز و بهبود عملکرد حافظه می گردند.

خیاطی یک راهکار مناسب برای ایجاد احساس خوشبختی است که همانند برخی دیگر از فعالیت های مرتبط با صنایع دستی، میزان دوپامین را در مغز افزایش می دهد و انرژی مثبت و آرامش روحی و روانی را به دنبال دارد؛

زیرا دوپامین یک داروی ضد افسرگی طبیعی می باشد که با خیاطی کردن در مغز ترشح می شود.

در خیاطی باید اصول و شیوه های مرتبط با آن را به خاطر سپرد، این ویژگی یکی از مهم ترین مزایای یادگیری خیاطی است که مغز را فعال تر می کند و با بازتر کردن ذهن،میزان تمرکز بر روی فعالیت های مختلف را افزایش می دهد.

علاوه بر آن پیشرفت و کسب موفقیت بیشتر در این رشته، سبب احساس نشاط و تقویت اعتماد به نفس می گردد.

یادگیری خیاطی، به شما در زندگی کمک می کند تا چیزهای مختلفی را بیاموزید. اگر با دانش اولیه خیاطی آشنا شده و شروع به فعالیت در این رشته هنری کنید؛ به تدریج تجارب زیادی کسب می کنید و با مشاهده لباس های گوناگون می توانید مهارت های خود را در زمینه خیاطی و دوخت لباس های متنوع افزایش دهید. این نوع از یادگیری برای شما بسیار لذت بخش و سرگرم کننده می باشد و در موفقیت و پیشرفت شما در این حرفه بسیار تأثیرگذار است. توانایی طراحی لباس و آشنایی با دوخت های مختلف، یک مهارت ویژه می باشد که با تمرین و تجربه در این زمینه به دست می آید.

فقط به این فکر کنید که دوختن یک پیراهن یا دامن از روی الگوی آن، چقدر احساس رضایت و موفقیت برای شما به ارمغان می آورد. این احساس عالی که حاصل تلاش شما برای دوختن یک لباس زیبا می باشد سبب افزایش میزان اعتماد به نفس می گردد و شما را برای مواجهه با مشکلات احتمالی زندگی آماده می سازد. به این ترتیب می توانید از پس موانع موجود در مسیر زندگی به خوبی برآمده و در پیشرفت کنید.

 

 

دوختنی

دیدگاه‌ها

0