آموزش خیاطی دوختنی

شناخت انواع پارچه پیراهنی

پیراهن های زنانه نقش بسیار مهمی در ظاهر و همچنین جذابیت فرد دارند. پس یکی از لباس های مورد نیاز هر شخصی پیراهن هست.

همه ما از این لباس ها استفاده می کنیم بنابراین باید بدانیم ویژگی ها و کاربردهای آنها چیست.

بسیاری از خیاط ها معمولاً در انتخاب پارچه پیراهن وسواس زیادی دارند و آن را با دقت زیادی انتخاب می کنند.بعضی از افراد هم نمی دانند که باید کدام پارچه را برای دوخت پیراهن های مردانه و زنانه استفاده کنند؛ ما سعی کردیم بعضی از انواع پارچه های پیراهنی را برای شما شرح دهیم و به آن بپردازیم امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده رو ببرید .

انواع پارچه پیراهنی

پارچه های پیراهنی بر اساس نوع و کاربردشان انواع مختلفی دارند برای دوخت هر  پیراهن، از پارچه های متفاوتی استفاده می شود

پارچه مورد مصرف برای پیراهن از پارچه های تخت بافت ( تار و پودی ) به شمار می رود که با الیاف مصنوعی، طبیعی و یا مخلوطی از هر دو معمولا با عرض ١۵٠ سانتی متر در دو نوع ساده و طرح دار تولید و تکمیل خواهد شد. علاوه بر بافت و نوع الیاف مصرفی به این موضوع هم توجه کنید که نوع تکمیل پارچه از مهمترین فاکتور های کیفیت یک پارچه مناسب پیراهن است.

پارچه ویسکوزجنس پارچه ویسکوز بر خلاف تصورات افراد از جنس طبیعی می باشد. و از پنبه و الیاف گیاهی درست شده است. از ویژگی های بسیار خوب این پارچه می توان به ظاهر درخشان و براقی که دارد اشاره نمود.

اما اگر شما پارچه ویسکوز را داخل آب جوش قرار دهید این براق بودن و زرق و برق از بین می رود و به مدت طولانی باقی نمی ماند. به دلیل وزن کم این پارچه معمولا برای ملحفه ها، پیراهن ها، لباس های خواب، لباس ورزشی به کار برده می شود.

  • پارچه کتان: یکی از بهترین پارچه ها می باشد که معمولا برای دوخت پیراهن ها، لباس هایی این چنینی مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه‌ی کتان از الیاف های طبیعی و ارگانیک می باشد. این پارچه از گیاه کتان که گل دار است تهیه می شود و به دلیل این که این پارچه از موارد طبیعی است بسیار ویژگی های خوبی دارد.

عبور جریان هوا، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر کشیدگی و… ویژگی هایی این چنینی که این پارچه را از سایر پارچه ها برتر ساخته است. به دلیل وزن کم معمولا این پارچه را برای پوشش فصل های گرم مثل بهار و تابستان، توصیه می کنند.البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که پارچه کتان برای دوخت پیراهن ها دسته های گوناگونی دارد نظیر: پارچه کتان لباسی، پارچه کتان جنس کاغذی، پارچه کتان مانتویی، پارچه کتان ملحفه ای

از این پارچه هایی که در بالا ذکر کردیم نیز شما می توانید که برای دوخت لباس هایتان استفاده نمایید.

  • پارچه پنبه ای: این پارچه از گیاه پنبه تولید شده است که در جهان نیز این پارچه بسیار معروف و پر طرفدار است. ویژگی خوب این پارچه این است که بسیار سبک است و وزن بسیار کمی دارا می باشد و می توان که از این پارچه برای دوخت لباس های خواب، پیراهن های کودری زنانه و … به کار گرفته می شود.

کاربر اصلی این پارچه برای وسایل و لباس های مخصوص حمام، تولید وسایل های خواب و کاربرد های پزشکی می باشد. پارچه پنبه ای دسته های های گوناگونی دارد که هر کدام از آن ها برای دوخت لباس های متفاوتی به کار گرفته می شود.

پارچه تتروناین پارچه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه  با ظرافت و لطافتی که دارد باعث می شود که افراد جذب آن شوند. این پارچه معمولا در دوخت پیراهن های ساده و ظریف استفاده می شود.
پارچه های ساده همیشه ترند و روی مد هستند زیرا که خانم های زیادی بر این معتقد اند که پارچه هایی که ساده تر باشند زیبایی خاص تری دارند.

دوختنی

دیدگاه‌ها

0