آموزش خیاطی دوختنی

افزایش طول عمر چرخ خیاطی

معمولا چرخ خیاطی کامپیوتری مدرن، تا ۲۵ سال دوام دارند و مشکل خاصی پیدا نمی کنند. چرخ های قدیمی ( غیر کامپیوتری ) از این هم مقاوم تر بوده و دهه ها کار می کنند. برخی از چرخ های دستی قدیمی، ۷۰ یا ۸۰ ساله هستند و همچنان کار می کنند. اگر میخواهید دوام چرخ خیاطی تان بالا رود باید دائما از آن مراقبت کنید. برای نگه داری چرخ خیاطی به موارد زیر توجه کنید:

 

  • تمیز نگه داشتن چرخ خیاطی: چرخ خیاطی تان را از گرد و غبار دور و آن را تمیز نگه دارید. قسمت ماکو را دائما از گرد و خاک پاک کنید و هنگام دوخت از نخ با کیفیت استفاده کنید. همیشه پس از هر بار دوخت، چرخ تان را کاملا تمیز کنید.

 

  • تعویض مرتب سوزن چرخ خیاطی: سوزن چرخ خیاطی پس از مدتی فرسوده و کهنه شده و باعث به هم پیچیده شدن نخ ها، دوخت نامرتب بخیه ها، کشیدگی در پارچه و در نهایت صدمه به چرخ خیاطی می شود. بنابراین پس از اتمام دوخت یک لباس سوزن آن را عوض کنید.

 

  • روغن کاری مرتب: چرخ خیاطی خشک و بدون روغن علاوه بر صدمه به قطعات مختلف چرخ، موجب می شود دوخت تمیز و خوبی نداشته باشید. حتما از روغن مخصوص چرخ خیاطی استفاده کنید.

 

  • سرویس سالانه انواع چرخ خیاطی: با سرویس سالانه چرخ خیاطی خود توسط تعمیرکاران حرفه ای و آگاه، طول عمر مفید چرخ خیاطی تان را بالا ببرید.
دوختنی

دیدگاه‌ها

0