آموزش خیاطی دوختنی

چه رنگی برای لباس کودکان مناسب تر است؟

در انتخاب و طراحی لباس بچه گانه یکی از مهمترین معیارها انتخاب رنگ لباس است . یکی از مهمترین دغدغه های پدر و مادر ها نیز در خرید لباس برای کودکشان رنگ بندی آن است.
به طور کلی رنگ های روشن یکی از مناسب ترین ترکیب رنگ ها برای لباس کودک است این رنگ ها کودک را مثل فرشته ها مهربان و دوست داشتنی نشان میدهد. رنگ سفید یکی از بهترین گزینه ها در انتخاب لباس بچه هاست سفید خالص ترین و کامل ترین رنگ هاست .
استفاده از این رنگ حس آرامش و امید را افزایش میدهد .همچنین در بهداشت و سلامت کودک تاثیر بسزایی دارد. لکه و ناپاکی لباس کودک را سریعتر نشان می دهد.
رنگ های دخترانه و پسرانه تقریبا تفکیک شده هستند اما این به آن معنی نیست که تخطی از آن ها کار خیلی بدی باشد. گاهی میطلبد که به تن دخترتان لباس آبی کنید و تن پسرتان یک پیراهن مردانه قرمز بپوشید.
رنگ های گرم رنگ های انرژی بخش هستند . این رنگ ها شادی و آرامش را در درون انسان به وجود می آورند . رنگ هایی همچون قرمز، نارنجی ، زرد و قهوه ای در این دسته قرار می گیرند.
قرمز باعث هیجان شده و میزان انرژ ی بدن را بالا می برد به همین دلیل حضور این رنگ در لباس بچه ها میتواند شور و هیجان کودک شما را بیشتر کند. این رنگ ها بهترین انتخاب به عنوان لباس بازی کودک می باشند. البته توجه کنید که این رنگ ها مناسب کودکان بیش فعال نیست زیرا ممکن است بیش فعالی آن ها را تشدید کند.
رنگهای سرد مثل آبی و بنفش و سبز نیز احساسات مخصوص به خود را در کودک به وجود می آورند. مثلا رنگ سبز، موجب می شود یگانگی وجود انسان با طبیعت در وجود کودک شما شکل گیرد.این رنگ به او حس نو شدن و رشد میدهد.
رنگ آبی نیز حس پرواز و صلح و آرامش را به وجود می آورد. باعث کاهش سرعت ضربان قلب و تنفس میشود و حس اعتماد به نفس کودک را بر می انگیزد.

دوختنی

دیدگاه‌ها

0