آموزش خیاطی دوختنی

ویژگی لباس برای خانمهای مسن و سالمند

اکثر خانمهای مسن لباسهای تنگ و چسبان را دوست ندارند و احساس راحتی نمیکنند. تا جایی که امکان دارد باید از لباس های آزاد و گشاد برای این عزیزان استفاده کرد. لباسهایی که حلقه آستین  و دور بازوی آن تنگ نباشد که بتوانند به راحتی دست خود را بالا ببرند و حرکت دهند. همین طور دور سینه و دور باسن را کمی گشاد تر از حد معمول بگیرید یا اگر هنگام اندازه گیری به صورت معمولی اندازه گرفتید مقداری به اندازه ها اضافه کنید مثلا اگر دور سینه ۱۰۰ هست شما با دور سینه ۱۰۴ الگو رسم کنید.

نکته دیگر استفاده از زیپ و دکمه و جادکمه است که در لباس این عزیزان باید محدود شود و بهتر این است که استفاده نشود. در صورتی که از دکمه و جادکمه برای لباس استفاده می شود حتما دقت کنید که جادکمه کوچک نباشد تا باز و بسته شدن دکمه ها به راحتی انجام شود. بهتر است به جای دکمه و جادکمه از دکمه جفتی در لباس های ایشان استفاده کرد. دکمه در جلوی لباس باشد و از گذاشتن زیپ، بندینک و دکمه و یا غزن در پشت لباس خودداری شود.

برای مچ آستین به جای دکمه و جادکمه از کشی که از داخل لیفه رد شده استفاده کنید . دقت کنید که کش ماسوره بدلیل ایجاد حساسیت پوستی مناسب عزیزان سالمند نمی باشد.

جنس پارچه ای که برای لباس استفاده می شود با توجه به فصل حتما نرم و لطیف باشد.

بیشتر مراقب این عزیزان در زندگی خود باشیم!

دوختنی

دیدگاه‌ها

0